arjanenannelie.reismee.nl

Puerto Natales - Chili

Zo, ben ik weer! Inmiddels aanbeland in Chili.

Gisterochtend met een superdeluxe touringbus vanuit El Calafate naar het stadje Puerto Natales gereden. Duurde behoorlijk lang; 280 kilometer in 7 uur.Best knap, toch?Hier gaat alles sowieso een stuk trager dan in Nederland. Mensen lopen en rijden alsof ze geen idee hebben waar ze eigenlijk naartoe gaan en ook in winkels dringt niemand voor.

Toen we aankwamen in Puerto Natales, schrok ik behoorlijk. Plotsstonden wein een viezig straatje, met vervallen huisjesen gammele auto´s. Waar zijn we in godsnaam terecht gekomen (hoe verwend kun je zijn?!

Wink
)...

Maar inmiddels heb ik mijn mening behoorlijk bijgesteld. Puerto Natales is geweldig, kleurrijk en verrassend. Er zijn inderdaad huizen met spaanplaten in elkaar getimmerd, maar twee straten verderop vind je dan weer net zo makkelijk een relaxed eettentje of een schattig parkje.

Nadat we onze rugzakken bij het hotel (Los Pinos, niet heel bijzonder, wel schoon en met een lekker bed) hadden neergegooid, zijn we meteen de stad ingedoken. Koffiegedronken bij El Living; een cafeetje dat, zoals de naam al doet vermoeden met relaxte plofbankenenstapels tijdschriften nog het meest op een huiskamer lijkt. En vervolgens werkelijk FANTASTISCH gegeten bij Mesita Grande. Een klein restaurantje met donkerrode muren en één lange houten tafel, waar iedereen aanschuift. Supergezellig, want mensen praten met elkaar alsof ze elkaar al jaren kennen en dat onder het genot van een verse pasta met olijfolie, basilicum en tomaat. Beter kan het niet worden! Toch?

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt. Leek aanvankelijk behoorlijk suf (we zaten in zo´n trage bejaardenboot, pfff....), maar nadat een stel uit Australië ons had verteld dat zij aansluitend met een zodiac (soort speedboot) zouden verder varen, heeft Arjan al zijn charmes in de strijd gegooid om ervoor te zorgen dat ook wij die tocht mochten maken. En jawel; ´n uur later zaten we in een superheftige boot, waarmee we door de meest fabelachtige landschappen scheurden. Echt superheftig! Vooral het uitzicht op de Torres del Paine (de berg die we morgen gaan beklimmen. Aaahhhh!) was adembenemend mooi.

Zojuist zijn we door een Fidel Castro look-a-like in een gare Chevrolet weer afgezet in de stad. Tijd voor weer een lekkere maaltijd. Vanavond gaan we een hele hippe tent aan het water uitproberen. Kan best op Timberlands

Laughing
, vind ik zelf!

Fijn weekend!

Doeiiiiii xxxx

h.broekbrom@onsmail.nl

Hallo lieve Annelie en Arjan
Wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen, soms lijkt het of je al weken onderweg bent. Vergeet niet gruwelijk veel foto's te maken.
Veel plezier, we zijn benieuwd naar jullie foto's
groetjes harrie en paula

Carmen en Co.

Lieve Lieke en Arjan,

Wat ontzettend tof om van jullie te horen! En wat een leuke foto´s zijn er al gemaakt. Niet te geloven wat jullie allemaal al aan het meemaken zijn en nog maar een kleine week geleden zijn vertrokken. Heel tof om op deze manier van jullie avonturen op de hoogte gehouden te worden. Lieke, Timberlands en hippe zaken gaan natuurlijk nooit samen! Hahaha! Maak er een fantastisch avontuur van, geniet en houd ons vooral op de hoogte. Een hele dikke kus van ons allemaal! xxx

Nathalja

HEEEY Globetrotters,

Leuk dat er al van alles te lezen is; ik krijg voortaan ook keurig een mail als er weer wat nieuws op jullie site staat.

Super dat het nu allemaal al zoooo tof is, mooie natuur man!!!

Mn winterdip is voorbij hoor; de 'verkering' is overigens wel ten einde.. Ach ja.. niet zo verbazend allemaal.
Morgen bij Carmen eten. Gezellig! Woensdag mn eerste rijles...mmmmiinder :-)

ENJOY!!!! xxxNathal

Miranda Verhagen

Ha die Annelie (en Arjan)
Via jullie pap en mam (die ik dit weekend heb gezien), ben ik op jullie reis-site gekomen...leuk hoor, ik ga jullie verhalen zeker volgen. Helemaal leuk omdat ik zelf ook gek ben op reizen, en alle leuke verhalen van anderen maken mij ook weer enthousiast voor een volgende reis!
Het klinkt nog heeeeel ver weg voor jullie (wees blij), maar als jullie over heeeeeel lang weer thuis zijn dan moeten we maar eens afspreken in Leiden, want daar woon ik ook! Hemelsbreed denk ik minder dan 5 km bij jullie vandaan.

Maargoed, da's nog lang niet zo. Geniet vooral van al jullie ervaringen en ik blijf jullie volgen!

Groetjes
Miranda

Wim&Anny

Zo, heeft even geduurd allemaal. Kunnen vanaf nu ook jullie belevenissen volgen, hadden nog niet eerder de juiste gegevens. Vermoeiende reis dus, maar ja, als je ver weg wil moet je daarover niet zeuren. Al mooie foto's gemaakt. Zit dat hondje al in de pocket Annelie?
Kunnen jullie kort wat tekst bij sommige foto's plaatsen? Heb je momenteel nog fotoruimte nodig? Begrijp niet waarom jullie Heineken drinken, ken je toch. Plaatselijke middenstand steunen jongelui!!!
Wat is het tijdsverschil met hier eigenlijk, zo'n uurtje of vier? Pas goed op jezelf en op elkaar, houdoe. P&M

Harrie en Paula

Hallo Annelie en Arjan
Spectaculair zijn jullie foto's. De bergen en de gletsjer.
Wat komt Maxima eigenlijk doen in Nederland bij zo'n prachtige natuur in eigen land......... Wij weten het, dank zij jullie nu wel. We leven erg met jullie mee, zelfs ons menu is aan jullie reis aangepast. We hebben al verschillende keren kidneybonen, tomatensalsa en tortilla's gegeten. Moet niet gekker worden........
Veel liefs, blijf gezond en geniet van al dat moois!
Harrie/Paula

Joris

Hey Annelie,
Sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd. Druk, druk, druk. Hoe issie? Foto's zien er prachtig uit en de verhalen leuk om te lezen. Heeel veeel plezier nog en we bellen als je terug bent! Groetjes aan je metgezel
X Joris