arjanenannelie.reismee.nl

El Chaltén - Argentinië

Oleeee,

Afgelopen donderdagochtend werden we wederom op een krankzinnig tijdstip gewekt; 6:00u en nog half donker buiten. Even was er het gevoel dat ik naar mijn werk moest. Maar het prachtige uitzicht vanuit ons hotel bracht me terug naar de mooie werkelijkheid.

Vandaag gaan we naar El Chaltén, zo'n 200 km ten noorden van El Calafate. Na een paar overheerlijke koeken als ontbijt stond de taxi alweer klaar.

Terwijl ik op het station een pittige discussie voerde om onze bustickets richting El Chaltén te bemachtigen, hadden Annelie en Dolly elkaar weer gevonden. Dolly herkende Annelie meteen en besprong haar zowat in de hoop weer van die heerlijke crackers te krijgen. Maar deze keer waren het volkoren crackers, en dat was toch te min voor deze straathond.

El Chaltén is het mooiste stukje op aarde!! Prachtige natuur; bergtoppen bedekt met sneeuw, diepblauw kristalachtige gletsjers, tientallen meters hoge watervallen en niet te vergeten een lokale bierbrouwerij. Of althans... dat hadden we gelezen. Wij zien El Chaltén als het meest winderige en regenachtige dorp op aarde. Een gehucht met hier en daar een huisje, voornamelijk gebouwd van golfplaten. In elke straat staan minimaal drie huizen in aanbouw, overal steen, beton en wapening. Echt los van mijn werk kwam ik hier dus niet.

Onze belevenissen in El Chaltén zijn wegens de onophoudelijke regen en storm kort samen te vatten: uitslapen, koffie, bakker, koffie, pizzeria, boekje lezen, koffie, internetten, middagdutje, koffie, pizzeria, pilske erbij.
Gelukkig klopte het verhaal van de lokale bierbrouwerij wél; La Cerveceria was zowel overdag als ´s avonds reuze gezellig. Een ander voordeel; El Chaltén schenkt échte koffie. Een verademing na al die ranzige oplosdrab van de laatste weken. Vooral in Del Bosque hebben we een aantal fantastische cappuchino´s gedronken. Ook was het heerljk vertoeven in de pizzeria (todat we op de eerste avond als allerlaatstenwerden buitengezet...).

Tussen al deze activiteiten door werden we steevast natgeregend. Twee keer is het een paar uurtjes droog geweest en hebben we onze lounge-sloffen vervangen door wandelschoenen. De eerste keer naar de waterval Chorillo del Salto en de tweede keer richting de Fitz Roy bergen. Ondanks de bewolking toch een mooi uitzicht.

Veel tijd hebben we doorgebracht in ons knalgele hostel Lago Viedma, dat wordt gerund door Eduardo en zijn vrouw. Zijn werk bestaat uit 's morgens het brood toasten en de rest van de dag kletsen met alles en iedereen. Hij sprak goed Engels en heeft ons hotel in Buenos Aires geregeld.

Zojuist zijn we voor de derde keer teruggekeerd in El Calafate om morgenmiddag door te vliegen naar BA, waar het 38 graden schijnt te zijn. Af en toe een beetje regen om af te koelen zou dan wel lekker zijn!!!

Over een paar dagenlaten we weer van ons horen. Dan vanuit het zomerse Buenos Aires.

Chantal

Hey!
Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!!! Ik ben zwaar jaloersssssss. Jeetje wat een gave ervaringen. Als R en ik 10 jaar verder zijn en de kids de wereld gaan ontdekken in Lloret of Salou, dan kunnen paps en mams ook weer los [op een iets andere manier dan ;-)].
Have fun!!!!
X, "Sjannie"

Ruben

Hey tobberts, goed te horen dat alles naar wens is.
Kun je 's checken daar voor een baan zoals die van Eduardo.... dan vlieg ik zo over.
Nu op naar het zonnige Argentinie...
Ik kijk weer uit naar een nieuw verhaal en foto's. Want het lijkt erop dat je het schrijven in je vakantie nog niet verleerd bent.

Have fun. Mazzl

Wim en Anny

Hoy Annelie en Arjan.
Jammer zoveel regen. Jullie programma is zo aardig in het water gevallen. Hopelijk is het in BA niet te warm zodat je daar wel veel kunt bezichtigen, daar gaan jullie tenslotte toch voor. Kunnen je nog extra foto-
ruimte gebruiken? Of heb je al veel?
Geniet van je reis.
Groetjes., Wim en Anny.

Harry en Nelly Welten

Hoi Annelie en Arjan,

Wat een geweldige vakantie! Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
Wij zouden wel wil ruilen, maar jullie natuurlijk niet;-)

Groetjes,
Harry en Nelly

Rien en Marietje Spooren 19-02-09

Hoi Arjan en Annelie ik heb van Wim jullie website gekregen, en lees vol aandacht jullie reisverslagen. Argetinië is nog wel een wens van ons om nog eens naar toe te gaan, maar niet zo avontuurlijk als wat jullie doen. ook al lijkt me dat geweldig, maar dat gaat niet meer als je 70 bent .Luitjes geniet maar volop ik volg jullie wel op internet. groetjes uit Vught en nog veel aangenaam reisplezier.

Dave en Marion

Hoi saam, Leuke verslagen hoor, die kunnen zo in de "lonely planet". En ook hele mooie foto's, maar daarover een klein verzoekje. Plaats er niet nog meer, anders wil Marion volgend jaar ook daarheen en dat is me te ver rijden :)

Groeten en nog heel veel plezier (hier regent het trouwens ook hoor)

Wim en Anny

Hallo A&A
Voor dat jullie het vergeten, in Brabant is hier het carnaval losgebarsten. Mogelijk dat het in Argentinië ook gevierd wordt. In Brazilië in ieder geval, maar daar zitten jullie nog een eindje vandaan. Verder gaat hier alles z'n gangetje. Een beetje pokkeweer dat wel. Houdoe, P&M.

Martje Bekkers

HOI Arjan en Annelie,
Ik ben net terug van de carnavalsoptocht hier in Esch. Het was een kleurrijk geheel ondanks dat jij er niet bij aanwezig was! ;-)
Hopelijk gaat het bij jullie goed en ik blijf zo mooi op de hoogte van het wel en wee.

Groetjes en geniet er maar lekker van,

Tante Martje