arjanenannelie.reismee.nl

La Fortuna - Costa Rica

Olleeeej mensen, Arjan hier!

Twee dagen geleden hebben we Tortuguero vroeg in de ochtend verlaten. Onze tocht terug naar de bewoonde wereld was opnieuw ´bijzonder´ te noemen. Boten fungeren in de jungle als regulier vervoersmiddel, dus eenmaal onderweg verminderde onze sloep elke vijf minuten vaart om iemand vanaf de steiger in te laten stappen (of beter: springen, geheel op eigen risico). Twee uur en tien passagiers verder vroegen we ons af waar al die mensen toch vandaan kwamen om 7u ´s morgens. Want behalve oneindig veel bomen, planten en dieren, hebben we tijdens de hele trip in de dichtbegroeide bossen geen enkel hutje kunnen ontdekken.

Na aankomst in Pavona, hebben we onze rugzakken in de auto gegooid om weer lekker een paar uurtjes te stuiteren op de onverharde wegen. Vroeg in de middag arriveerden we in het gehucht Sarapiqui. Onder het genot van een bakkie koffie - in de meest hippe tent volgens Lonely Planet - besloten we het dorp even op ons in te laten werken. De hippe tent was meer een ruime badkamer met witte tegels op vloer en muren (sfeervol!). We hadden ons bakkie dan ook nog niet op of we waren het erover eens dat we hier niet lang zouden blijven. Doorrijden naar onze volgende bestemming La Fortuna dan maar!

Krap drie uur later arriveerden we in La Fortuna; een trekpleister voor toeristen, omdat vanuit het dorp de actieve vulkaan Arenal te zien is. We hebben ´em bij aankomst godzijdank nog even kunnen bewonderen (met enkel de top in de wolken), want door het slechte weer en de mist, is dat geen vanzelfsprekendheid.

Nog een meevaller; na een paar rondjes door het dorp hebben we een geweldige slaapplek gevonden voor belachelijk weinig geld. Onze cabina (La Catarata) lijkt nog het meest op een pittoreske Oostenrijkse blokhut met (let op!) een woonkamer, keuken, twee slaapkamers (inclusief 5 bedden), badkamer (mét warm water, unicum), dakterras, voortuin, parkeerplaats en een schotel op het dak, zodat we ´s avonds langs alle denkbare Amerikaanse televisie- en filmkanalen kunnen zappen. En dat allemaal voor € 25 per nacht. Super!! Zeker als je je bedenkt dat je in het dorp voor hetzelfde bedrag een klein hokje met een piepklein bed en ijskoude douche krijgt.

Maar goed, het regent dus veelvuldig in La Fortuna. En wat kun je dan het beste doen? Juist; het water opzoeken! We hebben meteen na aankomst tickets geboekt om te gaan raften. Niveau 4, opdat we zéker niet droog zouden blijven. Heftig, maar het was helemaal te gek! Om onze spierpijn enigszins te verlichten zijn we aansluitend naar de nabijgelegen hot springs (Baldi) gegaan. Lekker bubbelen in een warm bad met een cocktail in je hand, helemaal goed!

Deze ochtend stond het nabijgelegen Nationaal Park op het programma, maar... het regent voor de verandering. Wij laten ons normaal natuurlijk niet afschrikken door een beetje water, maar vanwege de mist is het zicht in het park beperkt tot een paar saaie bomen om ons heen. Bomen hebben we ook in Brabant, op dus naar de volgende bestemming Monteverde, waar we een canopytocht gaan doen!

We melden ons binnenkort weer!

Nathalja

Heyyy Lie, Arjan,

Leuk om weer verder te kunnen lezen!

Gaat allemaal super toch als ik dat zo lees? Soms kan reizen je geduld wel op de proef stellen, maar hoor en zie ook echt veel leuke en mooie dingen.. En een avondje Amerikaanse series en films was zeker ook wel even lekker?

Hier alles goed, geen bijzonderheden geloof ik. :-)

VEEL PLEZIER... xx

(Droomde van de week dat jullie even terug waren, gewoon voor een paar dagen, was gezellig.. hehehe)

Dave

Jammer dat jullie in La Fortuna geen beter weer hadden, ik vond de Arenal een van de indrukwekkendste bezienswaardigheden in Costa Rica. Vooral toen er een mini uitbarsting was op het moment dat wij richting de vulkaan liepen :)
Hebben jullie het heetste bad in Baldi gehad? Is niet te doen toch?

Groeten en nog veel plezier, Dave en Marion

lharrie en paula

hoi annelie en arjan
we houden jullie reis bijna dagelijks bij
nog een fijne vakantie en veel plezier
kusjes
harrie en paula